Bygget i Marstal 1959

Caroline S Svendborg

Du kan også blive medlem af foreningen

Skibets historie

Caroline S er en danskbygget coaster med en lasteevne på 240 tons med et enkelt lastrum. Overdækket med skærstokke og træluge-dæksler. Hovedmaskinen er en 4 cylinder MAK diesel der yder 265 Hk og giver en fart på ca. 8 knob. Skibet blev bygget i Marstal og leveret til første ejer i 1959 og har således fejret sin 60 års dag. Skibet har generelt været beskæftiget ved sejlads mellem de skandinaviske havne med enkelte ture til havne på kontinentet. Skibet har i 2020 gennemgået klasseeftersyn og må betegnes som et velholdt fartøj. Caroline S ejes i dag af Caroline S foreningen i Svendborg og bemandes hovedsagelig af tidligere sejlende, nu pensionerede søfolk. Sejladsen er vederlagsfri men giver et fantastisk kammeratskab og sammenhold. Kost- og rejseudgifter betales efter regning. Udmønstringsperioderne er nok de korteste i den danske handelsflåde, nemlig generelt 2-3 dage.

BLIV EN DEL AF VORES FÆLLESKAB

Du kan også blive medlem af foreningen

BESÆTNING

Vi søger friske nye besætningsmedlemmer

Om du er maskinmester, skibsfører eller hovmester, så har Caroline S foreningen brug for din hjælp.

Vi har altid behov for nye mennesker til at tage en tørn om bord. Du vil arbejde i et miljø med modne mennesker, som har sejlet på de syv verdenshave og har masser af livserfaring og gode minder at dele ud af.

Vi forstiller os, at du bor i området, måske læser i Marstal eller på SIMAC, og kan lide at sejle og hjælpe til på et af Danmarks bedst bevarede coaster- og museumsskibe.

Kontakt os, hvis du vil prøve noget nyt og spændende.

Skibsfører

Sønæringsbevis som Kystskipper eller højere

Maskinmester

Ingen certifikatkrav eller krav til uddannelse som maskinmester. Grundlæggende kendskab til og interesse for motorpasning nødvendig. Oplæring ombord gennem medsejlads.

Gast/Matros

Ingen certifikatkrav eller krav til uddannelse i søfartserhvervet. Villighed til dæksarbejde og oplæring ombord.

Hovmester

Ingen certifikatkrav eller krav til uddannelse som kok. Kendskab til almindelig madlavning, køkkenhygiejne og kostøkonomi forudsættes.

Kontakt os

Troels Ankerstjerne